Beschrijving

Samen met de Young Stage Band, Downstream, Vocal Local en Sam Knoop verzorgt Koninklijke Harmonie "de Eendracht" een groots ABBA en Queen concert op 23 november 2019.

Vanaf de jaren ‘70 zijn zowel ABBA als QUEEN muzikaal actief. Queens grote doorbraak begon in 1974 met de singles Killer Queen en Now I'm Here van het album Sheer Heart Attack en een jaar later met het album A Night at the Opera met de nummer 1-hit Bohemian Rhapsody. Al jaren de nummer 1 van de top 2000. ABBA scoorde met Waterloo in 1974 hun eerste megahit waarmee zij in dat jaar het songfestival wonnen. Daarna hebben zij ook een enorme verscheidenheid aan hits voortgebracht. Eigenlijk teveel om hier op te noemen maar denk maar aan Money Money, Fernando, Gimme Gimme Gimme om toch maar wat voorbeelden te geven. Zij schreven muziekgeschiedenis die nooit meer verloren zal gaan. Immers wie kent geen nummers van beide bands. Het aantal hits die zij gescoord hebben is ontelbaar. Dan is het toch een mooi idee om muziek die beiden hebben voortgebracht samen te brengen in één concert. Samen in concert met meerdere muziekgezelschappen zoals de Young Stage Band, al tientallen jaren actief in de regio, Downstream, de rockband uit Raamsdonk, het gelegenheidskoor Local Vocal en last but not least Sam Knoop. Hij heeft al aan meerdere concerten van de Koninklijke Harmonie een bijdrage geleverd.

De vele muziekstukken van zowel ABBA als Queen zullen u allemaal bekend in de oren klinken. Zij worden afwisselend gespeeld door de verschillende orkesten als solo maar ook veel stukken zullen worden gebracht als een gezamenlijk optreden van of meer orkesten al dan niet met het koor. Daarmee komen alle specifieke eigenschappen die zowel de muziek van ABBA als Queen op unieke wijze naar voren.

Details evenement

Aanvang:23-11-2019 20:00