In de afgelopen jaren is het aantal leden van het orkest gegroeid met nieuwe instroom van ‘senioren’ en jeugdleden vanuit het opleidingsorkest, waardoor we nu met zo’n 45-50 spelende leden zijn.

Activiteiten
Naast de traditionele activiteiten die passen in het dorpsleven van Raamsdonksveer zoals Koningsdag en deelname aan carnaval is "De Eendracht" ook bij grotere evenementen te zien. Voorbeelden zijn COOP in concert in de GelreDome, Spectacle du Vin en de samenwerking met WC Experience.

Het "Opleidingsorkest koninklijke harmonie de Eendracht" kunnen we regelmatig opnieuw aan u voorstellen omdat ieder jaar nieuwe leerlingen kunnen instromen met hun nieuwe instrument. Na ongeveer een jaar muziekles bij een gediplomeerd muziekleraar of een muziekschool mogen leerlingen gaan samenspelen bij dit orkest.

De slagwerkgroep Rhythm Sticks (XL) bestaat uit circa 10 slagwerkers die werken aan een repertoire met een eigentijds geluid. De optredens worden vaak samen met het harmonieorkest van "De Eendracht" georganiseerd, andere keren worden evenementen in de regio bezocht.